úterý 17. ledna 2017

Rarášku náš, proč nespinkáš?

autor: Veronika Hurdová
e-kniha

Veronika Hurdová je matka tří malých dětí, vdova a také autorka blogu krkavcimatka. Má můj velký obdiv za to, že své děti zvládá vychovávat sama, starat se o ně, živit a šatit, navíc se z jejího blogu zdá, že životem navzdory tragédii, která ji postihla, proplouvá s nesmírným klidem a vděčností. Za knihu Rarášku náš, proč nespinkáš? si ale můj obdiv nezískala, ba naopak. Málokdy se stane, že by mě nějaká kniha naštvala, téhle se to povedlo a já se pokusím vysvětlit proč.


  • rozsah - Kniha má přesně 78 stran a zaplatíte za ní 250 Kč. Víc stran má kdejaký časopis, ale co, nejspíš bude od začátku do konce nabitá informacemi, říkala jsem si. Popravdě, prvních patnáct stran je pouhá vata a pár dalších také, nemluvě o tom, že některé stránky jsou tvořeny obrázkem a jednou tabulkou. Aby bylo jasno, o peníze mi vůbec nejde, jak jsem psala výše, Veronika je sama se třemi dětmi, kdyby o peníze požádala, pošlu jí i vyšší částku, přišlo by mi to totiž spravedlivější než tahle hra na obchod. 
  • sebeprezentace - Od knihy zabývající se spánkem dětí byste asi čekali, že se bude zabývat...spánkem dětí. Mnohem víc informací se ale dozvíte o autorce samotné, co všechno dělá, kam přispívá, co píše, co všechno si od ní můžete přečíst, co jí a pije, a také spoustu sebechvály o tom, jak je výkonná.
  • lež - Lží a nejasností je v knize několik. Tak například hned v úvodu vám autorka vysvětlí, že stíhá všechny své aktivity díky tomu, že její děti dobře spí - a na konci vás čeká kapitola o tom, jak se naučit spát jen 5 hodin denně a být za ně vděční. Unavené, nevyspalé matky při této kapitole jistě zaplesají. 
  • nula informací - Asi největší důvod mého hněvu. Opravdu jsem nečekala, že mi poradí, jak uspat dítě do dvou minut a naučit ho spát od osmi do osmi, pokud ale autorka avizuje, že se s námi podělí o všechno, co ví o dětském spánku, předpokládala bych logicky, že o něm něco ví. Z knihy jsem se ale nedozvěděla nic, co bych už neslyšela, nebo o tom nečetla dříve z jiných zdrojů. Rozdíl je jen v tom, že Veronika to umí podat a obkecat. To, co se jinde dozvíte z jednoho internetového článku, ona zvládá rozmělnit do čtyř kapitol (ale nedá se jí upřít, že se to opravdu dobře čte, tak dobře, že skoro ani nepostřehnete tu bezobsažnost a nízkou informační hodnotu).
  • vlastní děti jako součást marketingu - Já vím, že dnes o svých dětem píše a bloguje kde kdo, ale udělat si z nich součást reklamy, to už je podle mého jiný level. 
  • nepomůže vám - Jste nevyspalí, vyčerpaní a zoufalí, zkusili jste už všechno včetně koupě této knihy, která vám tak maximálně poradí, abyste se nevyspale přestali cítit. Pomohlo to? Moc ne, že? 
Abych jen nehanila, něco se mi přece jen líbilo:
  • Kniha vám nic nevnucuje a netvrdí, že jen tak a ne onak je to jedině správně.
  • Přečtete ji za půl hodiny.
  • Uklidní vás fakt, že když vznikají (a prodávají se) knihy tohoto typu, nejspíš nejste sami, kdo v noci několikrát za noc kojí, hušá, podává dudlíky, hladí, konejší...a hlavně nespí :-)






3 komentáře:

  1. Tedy, díky za recenzi! Dcera nám zprvu spala velmi mizerně, teď už je to lepší, ale rozhodně nespí celou noc. Zkoušela jsem leccos, momentálně mě tu a tam přepadne strach, zda jsem něco nějak neudělala špatně, takže i proto jsem začala uvažovat nad koupí této e-knížky. A jsem ráda, že jsem to neudělala. :D Už ta cena je pro mě docela omezující, jistě, blbé dvě stovky, ale já si pořádně rozmyslím, za co dvě stovky dám. :D A přestože mám blog Krkavčí matky ráda, nerada bych si něco obdobného četla v knize, vlastně v e-knize, za takovou cenu, když jsem navíc typ "vše si půjčím v knihovně". :)
    Takže ještě jednou a naposledy díky!

    OdpovědětVymazat
  2. Nemáte zač, kniha byla opravdu vyhozené peníze (a o ty peníze mi ani tak nešlo, přece jen je autorka samoživitelka), namíchlo mě ale, jak autorka využila unavené,nevyspalé rodiče k sebepropagaci. Spousta stránek (z toho mála) je totiž jen a jen o ní...

    OdpovědětVymazat